جریمه ماندن در ترکیه بیش از مدت ویزا | جریمه اضافه ماندن در ترکیه ۲۰۲۳

جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا

جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا

ترکیه کشور دوست و همسایه ایران، از سال‌ها پیش مقصد تفریح بسیاری از ایرانیان بوده است. طبیعت زیبا، جاذبه‌های گردشگری زیاد، اروپایی آسیایی بودن و… از دلایل انتخاب این کشور به عنوان مقصد تفریحی است. مدت زمان اقامت قانونی در این کشور هم مانند سایر کشورها مشخص است و اگر فرد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را داشته باشد باید جریمه ماندن در ترکیه بیش از مدت ویزا را پرداخت کند.

جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا

جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا به مدت زمانی که فرد بیشتر از مدت ویزا در خاک ترکیه اقامت داشته متفاوت است و زمان مشخصی هم برای پرداخت آن وجود دارد که بی‌توجهی به این موضوع موجب دیپورت یا اخراج فرد از ترکیه و حتی ممنوعیت ورود او برای سال‌ها به این کشور می‌شود.

مدت اقامت در ترکیه بدون ویزا

برای اقامت در ترکیه هم مانند سایر کشورها روش‌های مختلفی وجود دارد. اقامت از طریق تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری مدت زمان مشخصی دارند و فرد در صورت تمایل یا نیاز به اقامت بیشتر باید ویزای خود را تمدید کرده و اجازه اقامت بیشتر را دریافت کند. اما برای افرادی که قصد سفر توریستی به ترکیه را دارند مدت زمان ماندن در ترکیه به صورت قانونی 3 ماه یا 90 روز در هر 180 روز است. در واقع فرد می‌تواند هر 6 ماه یکبار به مدت 3 ماه پشت هم یا با رفت و برگشت در ترکیه اقامت داشته باشد.
در اقامت توریستی اجازه کار یا تحصیل در ترکیه وجود ندارد و فرد در زمان تعیین شده باید از خاک ترکیه خارج شود اما در سایر روش‌های اقامتی زمانی به فرد داده می‌شود تا در صورت نیاز اقامت خود را تمدید کرده و فورا ناچار به ترک ترکیه نشود. در صورتی که فرد بدون تمدید اقامت در خاک ترکیه باقی بماند باید جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا را پرداخت کند و عدم پرداخت آن تبعات زیادی دارد.

جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا چقدر است؟

جریمه اقامت بیش از سه ماه در ترکیه برای هر فرد باتوجه به زمانی که بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته متفاوت است. معمولا جریمه نقدی این موضوع را باتوجه به زمان مشخص می‌کنند. به عنوان مثال افرادی که بدون خرید ملک در استانبول 1 ماه بیشتر از زمان ویزا در ترکیه باقی بمانند، باید 50 دلار جریمه پرداخت کنند. در جدول زیر آخرین مقادیری که توسط دولت ترکیه به عنوان جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا مشخص شده را مشاهده می‌کنید:

جریمه اضافه ماندن در ترکیه 2023

مدت زمان اقامت اضافه

جریمه آن به دلار

 

1 ماه اقامت اضافه

50 دلار

2 ماه اقامت اضافه

60 دلار

3 ماه اقامت اضافه

70 دلار

4 ماه اقامت اضافه

80 دلار

5 ماه اقامت اضافه

90 دلار

6 ماه اقامت اضافه

100 دلار

نحوه پرداخت جریمه

چه در صورت پرداخت جریمه و چه در صورت عدم پرداخت آن به محض اینکه دولت ترکیه متوجه اقامت بیش از زمان مجاز یک فرد شد، آن فرد باید خاک ترکیه را ترک کند. جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا معمولا در فرودگاه و بعد از بررسی پاسپورت فرد و محاسبه مقدار جریمه پرداخت می‌شود. پس از اینکه مقدار جریمه توسط مامورین فرودگاه مشخص شد، فرد باید از طریق بانک‌های فرودگاه اقدام به پرداخت جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا کند. اگر این مبلغ در فرودگاه پرداخت نشود فرد 3 تا 6 ماه بسته به مدت زمان اضافه ماندن وقت برای پرداخت جریمه دارد در غیراینصورت برای مدت زمانی مشخص ممنوع الورود خواهد شد.

تبعات عدم پرداخت جریمه ماندن در ترکیه بیش از مدت ویزا چیست؟

همان‌طور که گفته شد گاهی‌اوقات افراد به دلیل نداشتن پول کافی یا سهل‌انگاری از پرداخت جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا در فرودگاه خودداری می‌کنند. این مسئله مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهد آورد که مهم‌ترین آن عدم اجازه برای سفر مجدد به ترکیه برای مدت زمانی مشخص است. البته در صورتی که اقامت غیرمجاز فرد هم بیشتر از زمانی مشخص باشد هم ممنوع الورودی با شرایط زیر اتفاق می‌افتد:

  • اقامت کمتر از 3 ماه بدون ویزا ممنوع الورودی ندارد.
  • اقامت بین 3 ماه تا 1 سال بدون ویزا، فرد را 3 ماه ممنوع الورود می‌کند.
  •  با اقامت یک تا 2 سال بدون ویزا، شخص 1 سال ممنوع الورود می‌شود.
  •  و در اقامت بیش از 2 سال بدون ویزا، شخص حداقل 2 سال ممنوع الورود خواهد شد.

اتمام مدت ویزای ترکیه

اخراج از ترکیه

بعد از اینکه تشخیص داده شد یک فرد بیشتر از مدت زمان ویزای خود در ترکیه اقامت داشته است، 15 تا 30 روز فرصت به او داده می‌شود تا خاک ترکیه را ترک کند. این مدت معمولا به منظور آمادگی فرد برای پرداخت جریمه خاک ترکیه بیش از مدت ویزا و تهیه بلیط برگشت داده می‌شود. در صورتی که فرد اقدامی برای پرداخت جریمه یا تهیه بلیط نکند بعد از فرصت داده شده با اولین پرواز به کشور خود دیپورت خواهد شد و شرایط ممنوع الورودی بسته به مدت اقامت غیرمجاز او اعمال می‌شود.

شرایط اجرای حکم دیپورت

بعضی از افرادی که شامل قانون جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا می‌شوند تا زمان اجرای حکم دیپورت بازداشت قانونی می‌شوند. در این شرایط فرد در مراکز اخراج نگهداری می‌شود تا از فرار او به شهرهای دیگر ترکیه ججلوگیری شود.
بعد از مدت قانونی برای آماده‌سازی هزینه جریمه و بلیط فرد به گیت‌های ترکیه برای خروج منتقل می‌شود. البته شرایط اجرای دیپورت برای همه اینقدر سخت‌گیرانه نیست و تنها افرادی خاص شامل قانون بازداشت می‌شوند.

افرادی که شامل قوانین اخراج می‌شوند

⦁ افرادی که احتمال فرار یا ناپدید شدن آن‌ها وجود دارد.

⦁ افرادی که قوانین ورود به ترکیه را هم نقض کرده‌اند.

⦁ افرادی که با مدارک جعلی مدت زمان بیشتری در خاک ترکیه اقامت داشته‌اند.

⦁ افرادی که بدون دلیل مشخص خاک ترکیه را ترک نمی‌کنند.

⦁ افرادی که سلامت اجتماعی و امنیت ترکیه را به خطر انداخته باشند.

⦁ اشتغال بدون مجوز کار در ترکیه

⦁ باطل شدن اجازه اقامت.

افرادی که قانون اخراج شامل آن ها نمی شود

اما ممکن است در شرایطی خاص فرد بلافاصله حکم اخراج را دریافت نکند. البته این به معنی رفع جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا نیست و در هر شرایطی فرد باید این جریمه را پرداخت کند اما در صورتی که شخص در یکی از گروه‌های خاص زیر باشد، فورا از ترکیه اخراج نمی‌شود:

⦁ افرادی که در حال گذراندن مجازات مانند اعدام، زندان و… در ترکیه هستند.

⦁ زنان باردار و افرادی که سن و شرایط سلامتی آن‌ها اجازه خروج فوری از ترکیه را نمی‌دهد.

⦁ افرادی که به تجهیزات پزشکی جهت خروج از ترکیه نیاز دارند.

⦁ افرادی که از طریق قاچاق وارد ترکیه شده‌اند.

⦁ افرادی که در مدت اقامت خود قربانی خشونت جنسی یا روحی شده باشند.

این گروه از افراد تا زمانی که شرایط آن‌ها برای خروج از ترکیه مناسب باشد مطاق قوانین اجازه اقامت بشر دوستانه را در ترکیه دارند. در چنین شرایطی فرد باید در یک آدرس مشخص اقامت داشته تا به وضعیت او نظارت شود. فرار از این آدرس حکم اخراج فوری شخص را صادر می‌کند.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

نکات مهم در رفع دیپورت از ترکیه

اگر فرد محکوم به اخراج و دیپورت از ترکیه شد راه‌هایی وجود دارد که ممنوع‌ الورودی او را از بین برده یا مدت آن را کاهش دهد. همچنین گاهی‌اوقات اشخاص می‌توانند برای رفع دیپورتی خود از طریق تبدیل ویزا به ویزاهای تحصیلی یا کاری اقدام کنند. در این شرایط شخص محکوم باید به کنسولگری ترکیه رفته و برای دریافت یکی از ویزاهای گفته شده اقدام کند. نکته مهم در مورد رفع دیپورت، عدم تکرار جرم و اقامت بیش از مدت ویزا بدون ویزا است. در صورت تکرار این کار حتی احتمال دیپورتی مادام العمر هم وجود دارد.

برای رفع دیپورتی و اجازه سفر مجدد به ترکیه پرداخت جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا الزامی است. اگر فرد توانایی پرداخت جریمه در لحظه و بانک‌های فرودگاه را نداشته باشد تا زمانی که این مبلغ را در کشور خود پرداخت نکند، اجازه ورود مجدد به ترکیه را نخواهد داشت. همچنین اگر در زمان سفر فرد یک قیم مالی را برای خود مشخص کرده باشد، جریمه ماندن در خاک ترکیه بیش از مدت ویزا باید توسط قیم او پرداخت شود در غیراینصورت قیم یا سرپرست مالی هم شامل قوانین مجازات ممنوع الورودی می‌شود.

اقامت در کشور همسایه هم قوانین خاص خود را دارد

هرچند کشور ترکیه دوست و همسایه ایران است و در سال‌های اخیر برای ورود راحت ایرانیان به این کشور همکاری‌های زیادی داشته است که یکی از آن‌ها عدم نیاز به مراجعه به سفارت جهت دریافت ویزای ترکیه است اما ماندن در این کشور هم قوانینی دارد. مدت زمانی که فرد مجاز به حضور آن در ترکیه است توسط دولت این کشور مشخص شده و در صورت اقامت بیشتر از این زمان، مجازات‌هایی برای مجرمین مشخص شده که عدم توجه به آن‌ها موجب بالاترین حد مجازات و اخراج از ترکیه می‌شود و در مواردی فرد دیگر اجازه ورود به این کشور را نخواهد داشت.

100 thoughts on “جریمه ماندن در ترکیه بیش از مدت ویزا | جریمه اضافه ماندن در ترکیه ۲۰۲۳

  1. سلام.من از تیرماه به ترکیه اومدم و مدام هم ورود و خروج داشتم.الان آخرین ورود من به این کشور ۱۸ آبان ماه بوده و یک هفته دیگه هم زمینی برمیگردم ایران.این جریمه شامل من میشه؟ و اینکه حتما باید همون لحظه پرداخت کنم یا میشه بیام ایران و توی سفر بعدیم پرداختش کنم؟

    1. سلام هدیه جان
      بله جریمه شامل شما میشه اگر بیش از مدت ویزاتون در خاک ترکیه اقامت داشتید. برای پرداختشم باید همون لحظه پرداخت کنید و درصورت پرداخت جریمه با توجه به مدت زمان اقامت بیش از مدت ویزاتون، دولت ترکیه یک برگه به شما میده که در اون مشخص شده تا چه مدت حق ورود به خاک ترکیه رو ندارید ولی اگه جریمه تون رو پرداخت نکنید، دولت ترکیه شمارو تا 5 سال ممنوع الورود به ترکیه میکنه. بنده پیشنهاد میکنم هرچه سریع تر جریمه تون رو پرداخت کنید

      1. سلام
        اگر کسی مشمول پرداخت جریمه در کشور ترکیه شود،اجازه سفر به کشورهای دیگر را دارد یا خیر

        1. سلام رضا جان شما به خاک ترکیه نمیتونید ورود کنید تا اون مدتی براتون معین شده و بعد از اون مدت هم باید جریمه تون رو بدید اگه قصد دارید به ترکیه بیاید ولی برای ورود به کشور های دیگه هیچ مشکلی ندارید

      2. سلام وقت بخیر
        ببخشید من در ترکیه حدودا ۱۰۰ روز اقامت داشتم، موقع خروج میخواستم جریمه رو پرداخت کنم که یه برگه دادن بهم واسه جریمه ولی اون مبلغ رو رو نداشتم، بهم گفتن ۶ ماه حق ورود نداری، بعدش اومدی پرداخت کن.
        الان بعد از ۱۱ ماه میخوام برگردم، ولی زمینی، اول اینکه کجا باید پرداخت کنم؟ دوم اینکه از ورودم جلوگیری نمیکنن ؟؟

        1. سلام فرشته جان
          جریمه رو در مرز پلیس گمرک ترکیه ازتون میگیره و اگر مشکلی جز این نداشته باشید از ورودتون جلوگیری نخواهد شد.

      3. ازت خواهش میکنم منم فوری راهنمایی کن

        من ۲ ماه و ۱۵ روز داخل ترکیه بودم بعدش خروج زدم یعنی ۳ ماه من کامل نشد که خروج زدم ، بعد از گذشت ۱۵ روز از خروجم میتونم دوباره برگردم ترکیه و ۳ ماه دیگه بمونم ؟!

        یعنی مدت ۳ ماهه پاسپورت دوباره تمدید میشه با ورود دوباره به ترکیه به خاطر اینکه تو سفر قبلی کامل پر نشده ؟؟؟

        1. سلام امید جان
          نخیر تمدید نمیشه توجه داشته باشید شما از هر 180 روز فقط 90 روز میتونید در ترکیه باشید. شما اگر مجددا به ترکیه برید نهایتا 15 روز بتونید بمونید.

    2. سلام خسته نباشید من یک سال ونیم در ترکیه هسم .بعد پرداخت جریمه هنگام خروج از ترکیه بعد یک ماه باز میتونم برگردم

      1. سلام نیما جان
        ببینید اگر به طور داوطلبانه اقدام به خروج از خاک ترکیه کنید و قوانین پرداخت جریمه را رعایت کرده بکنید بله میتونید برگردید ولی اگر دستگیر بشید برای مدتی نمیتونید به ترکیه برگردید.

        1. salam vaght bekhyr man modat 20 rooz ezafe dar turkiye moondam hengam khorooj 730 lir azam jarime gereftan va rooye barge neveshtan goruldu man dar tukiye melk daram va kimlik ro eghdam kardam vali hanooz javabi baraye kimlikam nayoomade mishe rahnamayi konid che zamani mitoonam bargrdam

          1. سلام بهرنگ جان
            شما اگه 2022 ورود کردید به ترکیه الان میتونید وارد شید ولی اگه 2023 وارد خاک ترکیه شدید باید منتظر جواب اقامتتون بشید.

          1. سلام محمد جان
            ببینید موقع جریمه شدن و خروج از ترکیه یک برگه بهتون میدن که در اون درج میشه تا چند روز نمیتونید وارد خاک ترکیه بشید.

        2. سلام من سه ماه اضافه ماندم آیا برم فرودگاه اذیتم می کنم تا یروازم لغو بشه آیا جریمه کافی هست

          1. سلام مصطفی جان
            نخیر اذیت که به هیچ عنوان نمیشید ولی جریمه نقدی و دیپورت میشید تا مدت مشخصی

        3. سلام ، وقت بخیر ، من مهر ماه سال گذشته با ویزای سه ماهه رفتم ترکیه و مشغول به کار شدم در کل نه ماه اونجا بودم یعنی شش ماه بیشتر وقتی رسیدم مرز بازرگان فکر کردم اگر جریمه بدم حله ، ولی اونجا متوجه شدم که از اعتبار پاسپورتم هم یکماه گذشته ، فرستادنم ارزروم کنسولگری ایران برگ عبور گرفتم و دوباره اومدم مرز با برگ عبور اومدم و توی پاسپورتم هیچ مهر دیپورتی نخورده ، جریمه رو پرداخت نکردم چون هر چی لیر داشتم توی رفت و برگشت به ارزروم خرج شد 1500لیر داشتم و جریمم 2560لیر بود پس پرداخت نکردم ، به نظر شما من که مهر دیپورتی توی پاسپورتم و یا برگ عبورم نخورده الان توی سیستمشون دیپورت شدم ؟ از کجا باید متوجه بشم ؟ برم سفارت ترکیه بپرسم؟

          1. سلام ابراهیم جان
            صد در صد مورد مهمی هستش و ثبت میکنن در سیستم برای اینکه مطلع بشید از دیپورتی و مدت زمانش باید فقط از پلیس گمرک ترکیه بپرسید یعنی باید به ترکیه وارد شید و در مرز یا فرودگاه از پلیس جویا شید.

  2. با سلام من اقامت توریستی ام رد شد و مدت دو ماه و خورده ای اضافه اقامت داشتم و با برگه ای که از اداره گوچ گرفته بودم تو فرودگاه استانبول پلیس بعد از اینکه بررسی کرد گفت جریمه ای شامل شما نمی باشد و هر وقت خواستین می توانین ورود کنین و لی یکی از دوستان من پلیس ترکیه در مرز بازرگان هست که از ایشون پرسیدم گفت پلیس فرودگاه اشتباه کرده و شما حق ورود به مدت سه ماه به ترکیه رو نخواهید داشت.لطفا راهنمایی کنین.

    1. سلام نسرین جان
      ببینید احتمالا هنگام خروج سو تفاهم پیش اومده یا قصور از مسئول بوده چون اگر بیش از مدت اقامت در خاک ترکیه بوده باشید حتما جریمه خواهید شد و برگه ای بهتون میدن که درش مشخص شده تا چه مدت حق ورود به خاک ترکیه رو ندارید. با توجه به اینکه جریمه شما در سیستم ثبت شده پیشنهاد میکنم اقدام به ورود به ترکیه بکنید چون فقط پلیس فرودگاه هستش که میتونه مشخص کنه چه مقدار جریمه شدید و تا چه مدت حق ورود به ترکیه رو ندارید.

  3. سلام
    من برای خروج از ترکیه 2000 لیر هزینه ی اضافه موندن رو پرداخت کردم و گفتن حق نداری سه ماه به ترکیه برگردی.
    حالا هم بیشتر از سه ماهه که تو ایرانم. الان اگه بخوام برگردم باید ویزا بگیرم؟ یا میتونم با پاسپورت ایرانی نود روز باشم و بعدش درخواست کیملیک بدم؟

    1. سلام جواد جان
      نه مشکلی نداره اگر اون تایمی که مشخص کرده بودن رو رد کردید میتونید با پاسپورت ایران وارد ترکیه بشید

  4. سلام
    مادر من قبل سال جدید ۲۸ آبان به خاطر زایمان همسر اومد تهران و الان دو روز بیشتر وقت نداره
    میخواستم بدونم چون سال جدید شده میتونه از ۳ ماه دوباره استفاده کنه یا خیر باید برگرده ایران ؟؟

  5. سلام خسته نباشید بنده اولین باره امدم ترکیه و تغریبا ۲ نیم ماهه اینجام اگر که من سه ماه تموم بشه برگردم ایران به این منظوره که من ۹۰ روزمو کامل استفاده کردم از ۱۸۰ روز و سه ماه دیگه میتونیم برگردم ترکیه؟
    یا منم میتونم ۱ ماه دیگه برگردم ؟

      1. سلام
        من قانونی هوایی وارد ترکیه شدم حدود سال ۱۳۹۶ بود، پاسپورتمو هفته های اول بود که گم کردم و چون نمیخواستم منتظر بمونم غیر قانونی زمینی برگشتم ایران.
        الان بعد ۶ سال دوباره میتونم برم ترکیه؟ البته اخیرا پاس جدید گرفتم

        1. سلام امیر جان
          صد در صد شامل دیپورت و جریمه شدید ولی باید اقدام به ورود به ترکیه بکنید تا مدت زمان دیپورتتون از طریق پلیس گمرک مشخص بشه

  6. سلام .وقت بخیر . ۲ سال پیش اقامت توریستی من رد شد .کمتر از ۱۰ روز کشور و ترک کردم با اینکه من ۱ ماه قبل از تموم شدن تاریخ کیملیکم اقدام کرده بودم ولی به خاطر شرایط کرونا ۴ ماه طول کشید تا جواب ریجکتیم بیاد(با توجه به اینکه اقامت تجاری همسرم و قبول کرده بودن ) موقع خروج از مرز زمینی گفت باید بابت ۴ماه ۶۰۰ لیر بدی و من پول وهمراه نداشتم و پرداخت نکردم .یه برگه بهم داد. که بعدا متوجه شدم تا۵ سال دیپورت شدم.الان برای مسافرت میخوام برم ترکیه اگه خودم برم کنسولگری ترکیه تو تهران و جریمه رو بدم دیپورتیم برداشته میشه یا شرایط برداشتن دیپورتی راحت نیست ؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      طبق برگه ای که بهتون دادن شما نمیتونید تا 5 سال وارد خاک ترکیه بشید و اینکه توجه داشته باشید ديپورتي رو نميشه برداشت مگر اينكه جريمه رو پرداخت كنید از طريق ويزاي كار اقدام كنید. منتهی موضوع شما یک مقدار پیچیدس پیشنهاد میکنم با مشاوران ما تماس بگیرید. tel:+905431104040

  7. سلام.وقت بخیر.من در ترکیه ملک دارم.متاسفانه به دلیل اشتباهات سیستمی تمدید کیملیکم انجام نشد و من شکایت کردم.بعد از حدود هفت ماه از شکایتم،هنوز جواب دادگاه مشخص نشده و در جریانه،هفته پیش از ترکیه خارج شدم!مامور بهم گفت بخاطر اضافه موندنت ۶ماه ممنوع الورودی!دو هزار و چهارصد لیر جریمه شدم و با اینکه پولم آماده بود مامور از من نگرفت و گفت تو باید موقع برگشت جریمه رو بدی!بعد به من برگه ای داد که توش نوشته شده ۶ماه ممنوع الورود هستم.میخواستم بپرسم آیا واقعا امکانش هست ۶ماه بعد من برم و در فرودگاه استانبول جریمه رو پرداخت کنم و وارد شم؟یا ممکنه پرداخت نکردن جریمه برام مشکل ساز بشه؟من نمیدونم چرا هر چی التماس کردم جریمه رو ازم نگرفت گفت سیستم قبض نمیده!

    1. سلام پری جان
      نه مشکلی پیش نمیاد شما بعد 6 ماه جریمتون رو پرداخت کنید میتونید وارد خاک ترکیه بشید

  8. سلام وقت بخیر. اگر کسی کیملیک یکساله داشته باشه بعد از اتمام کیملیک میتونه از سه ماه اقامت مجاز که برای هر فرد تعریف شده استفاده کنه؟ در کل باید دقیقا آخرین روز داشتن کیملیک از کشور خارج شد یا میشه مدت زمانی اضافه تر با یا بدون درخواست موند؟

    1. سلام جواد جان
      شما تا آخرین روز کیملیک تون فرصت دارید که اقدام به اخذ کیملیک جدید بکنید تا در خاک ترکیه بمونید و گرنه بعد از اکسپایر شدن اون نمیتونید در ترکیه بمونید و شامل جریمه میشید.

  9. سلام و خسته نباشید.
    ببخشید من سال ۲۰۲۲ مدت ۶ ماه توریستی رو پر کردم و یکماه قبل از ۲۰۲۳ خروج زدم و الان میتونم دوباره برگردم؟

      1. سلام وقت بخیر . اقامت توریستی من رد شد و به پیشنهاد یکی از دوستانم به اعتراض ثبت کردم .رسیدگی تقریبا ۹ ماه طول کشید الان جواب رای دادگاه آمده و باید ترکیه رو ترک کنم . سوالم اینه که این مدتی که منتظر رای دادگاه بودیم مشمول پرداخت جریمه میشه یا خیر؟

        1. سلام امیر جان
          نخیر اون مدت زمان صدور رای اعتراض توسط مقام قضایی شامل جریمه نمیشه ولی بعد از صدور رای دادگاه که متاسفانه منفی بوده شما باید بلافاصله خاک ترکیه رو ترک کنید و گرنه شامل جریمه میشید.

  10. سلام من سه ماه پیش از ترکیه خارج شدم و به ایران اومدم موقع خروج گفتن شما ۶۳ روز اضافه در ترکیه ماندین و ۱۴۴۴ لیر جریمه شدم در حالی که برگه دادگاه داشتم و برگه اداره قوچ من جریمه رو پرداخت نکردم روی برگه ای که امنیت پاسپورت به من داد نوشته به دلیل عدم پرداخت جریمه سه ماه نمیتونید وارد ترکیه بشید تاریخ هم زده ۲۵.۰۲.۲۰۲۳ یکشنبه پس میتونم با خیال راحت برگردم

    1. سلام فرزاد جان
      بله شما 25 فوریه به بعد میتونید وارد ترکیه بشید ولی در نظر داشته باشید اون جریمه ۱۴۴۴ لیر رو باید پرداخت کنید هنگام ورود

  11. سلام من دسامبر 2022 وارد ترکیه شدم تقریبا یک ماه قبل از سال 2023 و الان حدود دو ماه از سال جدید گذشته که جمعا میشه 90 روز میخواستم بدونم چون وارد سال جدید شدیم میتونم مدتی رو که قبل از سال آمدم بیشتر بمونم

    1. سلام میلاد جان
      همونطور که اطلاع دارید از هر 180 روز فقط 90 روز میتونید در خاک ترکیه بمونید. یعنی شما نمیتونید 1 ماه اضافه رو در ترکیه بمونید ولی میتونید برگردید ایران و دوباره برگردید ترکیه چون در سال جدید فقط 2 ماهشو استفاده کردید.

      1. سلام من اقامت توریستیم ریجکت شد منتظر جواب دادگاه هستم و فکر نمیکنم جوابی بیاد . تقریبا ۲ماه و ۱۵ روز بیشتر از وقت قانونی پاسپورتم توی ترکیه موندم . میخام بدونم ک اگر من جریمه رو پرداخت کنم و خروج بزنم . پنج شیش روز بعد میتونم بیام ترکیه؟!میخام اقامت تحصیلی بگیرم . وقت غیر قانونی ک توی ترکیه موندم هنوز سه ماه نشده ۱۵ روز مونده. ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام محمد جان
          نه پیشنهاد نمیکنم که از ترکیه خارج بشید باید بمونید تا جواب دادگاه بیاد اگر خارج بشید باید جریمه بشید و تا مدتی هم دیپورت میشید. موارد مشابه مشکل شما داشتیم که جواب اعتراضشون تا 9 طول کشیده تا به دستشون برسه.

    2. سلام
      درخواست اقامت توریستی من رد شده و وکیل گرفتم و شکایت کردم،اما هنوز رای دادگاه نیومده.وکیل هم به من گفته نباید از ترکیه بری تا زمانیکه رای دادگاه بیاد.از طرفی سه ماه مدت اقامت قانونی من تموم شده،بازه هم جریمه به من میخوره؟اگه رای دادگاه مثبت باشه و اقامت بگیرم چطور؟

      1. سلام علیرضا جان
        اون مدت اعتراض که برای ریجکت شدن درخواست اقامت تا رسیدن جواب قطعی رو میتونید در خاک ترکیه بمونید ولی عموما اینجوری هست که به محض اینکه جواب اعتراضتون از سمت مقام قضایی اومد اگر مجددا رد شد باشه شما نهایتا 24 ساعت فرصت دارید تا خاک ترکیه رو ترک کنید تا مشمول جریمه نشید.

  12. سلام وقت بخیر
    من اقامت دانشجوییم قرار هستش که ۱ مارس ۲۰۲۳ تموم بشه و من یک سال هستش که در ترکیه بودم و میخوام الان برگردم ایران ، و اگر من بعد اینکه مدت زمان اقامتم تموم شد بخوام بیام ترکیه میتونم بیام یا نه؟ شرایطش چجوری هستش؟

  13. سلام. من ۲۷/۱۱/۲۰۲۲ وارد ترکیه شدم و حالاحدود یک هفته از اقامت فانونی من گذشته. میخواستم بدونم چون وارد سال جدید شدیم ،میتونم داخل ترکیه بمونم و از ۳ ماه جدیدم استفاده کنم؟ و اگر نمیشه بمونم،میشه با پرداخت جریمه و خروج زدن به قبرس دوباره برگردم ترکیه؟ چند روز باید بیرون از خاک ترکیه بمونم؟

    1. سلام مهسا جان
      دقت بفرمایید شما از هر 180 روز تنها 90 روز میتونید در خاک ترکیه حضور داشته باشید. اقامت بیش از 90 روز در ترکیه موجب جریمه شدن شما میشه.
      حالا به دلیل اینکه وارد سال جدید شدیم مدت زمان اقامت شما ریست نمیشه و شما باید از کشور خارج بشید و حدود 6 ماه بیرون از ترکیه باشید چون بیشتر مدت زمان اقامتتون در سال جدید بوده و فقط 32 روز از سال 2022 رو در ترکیه بودید.

  14. سلام
    وقتتون بخیر باشه
    من اردیبهشت ماه باید برای شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه برم ترکیه
    تاریخ برگزاری امتحانات به نحوی هست ک حدودا یک ماه بیشتر از ۹۰ روز مجاز اقامت طول میکشه
    الان ازتون دوتا سوال دارم لطف کنید جواب بدید ممنون میشم
    اگر تا زمان اعلام نتایج بخوام بمونم و (یعنی حدودا دو ماه اضافه تر از اقامت مجاز) و بعد بخوام با اقامت تحصیلی موندنم رو تمدید کنم امکان پذیر هست یا ممنوع الورد میشم؟ و اینکه نتیحه امتحانات آخریم ک برگزاریشون در تاریخی بیشتر از زمان اقامت مجازم بوده ممکنه سوخت بشه؟

    1. سلام فروغ جان
      همونطور که اطلاع دارید نمیتونید بیش تر از 90 روز در ترکیه بمونید با توجه به اینکه برگزاری امتحانات 1 روز هستش پیشنهاد میکنم تشریف ببرید ایران و بعد از اعلام نتایج دوباره برگردید. در رابطه با اقدام برای اخذ اقامت تحصیلی بله میشه اقدام کنید و اینکه نتایج امتحاناتی که در زمان بیش از مدت اقامت بود هم اکیه هیچ مشکلی پیش نمیاد.

      1. سلام ببخشید مایکساله اقامتمون رو تمدید کردیم و اقامت تایید شد ولی کارت نیومد و با پرسو جو خودمون بعد گذشت ۶ماه رفتیم شهر دیگری کارت رو گرفتیم چون برا خیلیا نمیومد کارت و بعد متوجه شدیم به ما پنج ماه اقامت دادند و الان بیست روز از اقامت قانونی گذشته البته هفت سال هست ترکیه زندگی میکنیم و دخترم مدرسه میره و اداره اقامت گفت باید ورود خروج بزنید الان سوالم اینه ما ورود خروج بزنیم و جریمه بدهیم میدونیم فرداش به ترکیه برگردیم؟

        1. سلام آیسان جان
          در حالت عادی مشخص نمیشه چقدر جریمه شدید و چه مدت زمانی حق ورود به ترکیه رو ندارید مگر اینکه اقدام به خروج بکنید تا پلیس گمرک این هارو مشخص بکنه

    2. سلام عرض شد خسته نباشید.
      یه سوال داشتم لطفا اگه میشه راهنمایی کنید.
      من یکسال در سال ۲۰۱۴ ترکیه بودم و کیملیک داشتم و سال ۲۰۱۵ از ترکیه بدون ترک خاک و قاچاق به اروپا اومدم و الان سیتیزن سوئد هستم و حالا نمیدونم اگه بخوام به ترکیه برم آیا جریمه میشم یانه و اگه جریمه میشم به چه صورته و آیا باید ویزا بگیرم؟؟
      پیشاپیش ممنون

      1. سلام مهرداد جان
        بله صد در صد جریمه میشید و شایدم هم حق ورود به خاک ترکیه رو نداشته باشید در هر صورت این موارد به طور کامل از طریق پلیس گمرک ترکیه مشخص میشه که لازمش اینه اقدام به ورود به ترکیه کنید.

  15. سلام
    وقت بخیر
    من سال ۹۳ رفتم ترکیه حدود ۳ ماه اضافه موندم و ۱۸۰ لیر جریمه شدم .
    الان ک ۴ سالی هست دیپورتیم تموم شده ، اگه دوباره بخوام برم ترکیه باید همون ۱۸۰ لیر رو پرداخت کنم یا اینکه طبق قوانین جدید و بیشتر باید پرداخت کنم .

    1. سلام مجتبی جان
      بله شما هر وقت که مجاز به ورود به خاک ترکیه شدید باید جریمه تون رو به قانون روز پرداخت کنید.

      1. سلام و وقت بخیر من یک روز بیشتر از سه ماه داخل استانبول بودم زمان برگشت برگه ای که دادن جریمه و ۶ ماه هم اجازه ورود نداشتم. جریمه رو پرداخت نکردم .الان بعد از گذشت ۱۰ ماه میخوام زمینی وان برم آیا میتونم اونجا جریمه پرداخت کنم یا حتما باید استانبول پرداخت بشه؟

        1. سلام زهره جان
          نه فرقی نداره شما به هر طریقی وارد خاک ترکیه بشید جریمتون رو پلیس گمرک میگیره و بعدش اجازه ورود خواهید داشت.

  16. سلام وقت بخیر لطفا راهنمایی کنین من به خاطر تمدید نشدن اقامت توریستی مجبور به ترک ترکیه شدم و ۱۴ روز بدون اینکه اطلاع داشته باشم که وقتم تموم بود جریمه خوردم و مرز پرداخت کردم الان سه ماه رو رد کردم میتونم با خیال راحت وارد ترکیه بشم ؟؟ خیلی دلشوره دارم که مرز دچار مشکل نشم

    ۲۰۲۲/۱۱/۲۳ خروج زدم

  17. سلام دوست من به مدت ۲ ماه ۱ روز داخل خاک ترکیه موندن و خروج کرده در تاریخ ۹ فوریه ورود کردن و ۱۰ اپریل رفتن یعنی دقیق ۲ ماه ۱ روز شده بعد میخواستم بدونم الان اگر ۳ ماه ایران بمونن دوباره اون سه ماه توریستی تمدید میشه ؟ چون میفته نیمه دوم سال اگر ۳ ماه بمونن یعنی نا ۱۰ جولای میخواستم بدونم چطوری میشه یا این که باید ۴ ماه بمونن که ۱۸۰ روز تکمیل شه ؟‌یعنی ۲ ماه ترکه ۴ ماه خارج از خاک ترکیه تا اون ۳ ماه تمدید شه ممنون میشم بگید . ممنون میشم بگید ۳ ماه بمونن یا ۴

    1. سلام مهران جان
      توجه داشته باشید که از اخرین خروج از خاک ترکیه باید 180 روز گذشته باشه که دوباره اون 3 ماه توریستی تمدید بشه

  18. سلام وقت بخیر،امکانش هست علاوه بر سه ماه اقامت قانونی توریستی،حدود دو و نیم ماه هم بدون ویزا به شرط دستگیر نشدن در ترکیه بمانیم.بعد داوطلبانه با پرداخت جریمه خارج بشیم(چون نوشتین که کمتر از سه ماه مشمول ممنوع الورودی نمیشه)پانزده روز در ایران بمانیم و بعد باز به ترکیه وارد بشیم،یا نه؟! باید سه ماه درایران بمانیم و بعد وارد ترکیه بشیم،منظورم با این روش میشه قانون هر شش ماه سه ماه اقامت رو دور زد؟

    1. سلام کمال جان
      هموطنان ایرانی عزیز همیشه به فکر دور زدن هستن 🙂
      توجه داشته باشید که اقدام به این کار غیرقانونیه. درسته که ماندن در خاک ترکیه کمتر از سه ماه مشمول ممنوع الورودی نمیشه ولی بستگی به پلیس گمرک داره. احتمال داره دیپورتتون نکنن و احتمال اینم هست که پی ببرن که با علم به جرم این کارو کردید تا 5 سال دیپورتتون کنن

  19. وقت بخیر
    من ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ وارد ترکیه شدم
    مدت ویزای ۹۰ روزه من ۲۵ فوریه تمام شد و من حدود دو ماه الان اضافه ماندم
    الان قصد خروج و پرداخت جریمه را دارم
    ایا دچار ممنوع الورودی میشوم
    (در سال ۲۰۲۲ یک ماه و در سال ۲۰۲۳ دو ماه از ویزای ۳ ماهه شامل شده)

    1. سلام فرزاد جان
      فکر نمیکنم ممنوع الورود بشید فقط دیپورت (برای مدت مشخصی) و جریمه نقدی خواهید شد که این موارد هنگام خروج مشخص خواهد شد.

  20. ببخشید من به مدت ۷ سال در ترکیه‌پناهنده بودم و الان چون در ترکیه دانشجوی دکترا هستم میخوام پرونده ام رو ببندم که اقامت دانشجویی بگیرم. کیملیک پناهندگیمو ۸ ماهه بهم دادن. اداره مهاجرت میگه بهت یه برگه میدیم با اون برگه یه‌ورود و خروج‌ بزن و بیا اقامت بگیر. بنظرتون من اگر جریمه ام رو پرداخت کنم ممنوع الورود میشم؟

    1. سلام ایمو
      شما باید ورود و خروج رو انجام بدید و پروندتون رو ببندید و در این پروسه نگران ممنوع الورودی نباشید

  21. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من مرداد ماه گذشته وارد ترکیه شدم
    اگه بجز وقت قانونی پاسپورتم
    به صورت غیر مجاز تقریبا ۱۱ ماه بمونم یعنی. کمتر از یکسال غیر قانونی بمونم
    موقع برگشتم جریمه رو‌پرداخت کنم در ایران چند ماه باید صبر کنم
    آیا ۳ ماه هستش یا بیشتر؟
    هم شارطلی گیریش قبول میکنن و‌. کیملیگ میدن یا نه؟ ممنون🙏🙏🙏

    1. سلام
      جریمه رو که خب باید قطعا پرداخت کنید ولی مدت زمان دیپورتتون رو پلیس گمرک هنگام خروج مشخص میکنه
      در رابطه با کیملیک هم باید بعد از اتمام دیپورتتون به خاک ترکیه وارد بشید و اقدام به درخواست بکنید تا معلوم بشه تعلق میگیره بهتون یا خیر

  22. سلام، وقت بخیر
    کار ما خیلی پیچیده شده، من با بچه هفت ساله ام اول مهر وارد ترکیه شدیم و حواسم نبود چون مرداد اومده بودیم باید حداکثر دو ماه بعدش اقدام می کردم و با تاخیر یک هفته ای بعد از اتمام ویزا راندوو زدیم و به علت اخلال ویزا رد شدیم، تو اداره مهاجرت بهمون گفتن میتونین یه خروج و ورود بزنین و با ورود شرطی دوباره راندوو بزنین که این کار رو کردیم و 2500 لیر هنگام خروج جریمه دادیم و بعد ورود چون سال 2023 شده بود دوباره حق خاک و اینا دادیم و باشوورو زدیم ولی با کمال ناباوری دوباره رد شدیم چون نباید تا شش ماه همون نوع اقامت رو درخواست می دادیم، الان که چهارم اردیبهشت هست حدود دو ماه و نیم از تاریخ اعلام ردیمون می گذره. حالا اگر بخواهیم برگردیم ایران به نظر شما با توجه به اینکه یک بار ورود شرطی زدیم و دو بار هم رد شدیم و مجموعا حدود شش ماه میشه بدون ویزا اینجا موندیم چقدر باید مجددا جریمه بدیم و چند مدت ممنوع الورود میشبم.
    ممنون میشم اگر اطلاع دارید راهنمایی بفرمایید

    1. سلام مهسا جان
      دقت بفرمایید که مدت زمان دیپورت شدن از ترکیه به مدت زمان اقامت غیرقانونی ارتباط مستقیمی نداره. حتی اداره مهاجرت نمیتونه مشخص کنه چه مدت دیپورت میشید و فقط هنگام خروج از خاک ترکیه پلیس گمرک این رو مشخص میکنه. پیشنهاد میکنم با شماره +905431104040 تماس بگیرید.

  23. سلام، ما نزدیک به 20 ماه میشه که جواب رد گرفته و بلافاصله به طریق وکیل درخواست اعتراض دادیم، و فعلا دقیق نمی دونم ولی یکی دو ماهی هم میشه که جواب ردش اومده، حالا صحبت این هست که اقدام به ثبت نام در دانشگاه و گرفتن ویزای دانشجو بشه که باید ورود و خروج بزنیم، در ضمن در طول مدت دادگاه برگه اقامت در ترکیه رو هم داشتیم، الان سوال من اینه که میشه همچین اقدامی انجام داد یعنی اقدام به ویزای دانشجویی بشه و ما بتوانیم بدون اعمال محدودیت عدم ورود به مدت معلوم (جریمه نقدی مهم نیست) ورود و خروج بزنیم و اینکه با وجود اینکه کار ما اینقدر به سبب دادگاه طول کشیده امکان برداشت جریمه و ممنوع الورودی هست؟
    اصلا امکان دیگه ای هست که بدون اینکه محدودیت ورود بخوریم بتوانیم دوباره به یک نحوی برای گرفتن ویزا اقدام کنیم؟
    خیلی ممنون

    1. سلام بهراد جان
      ببینید بعد از اینکه دادگاه رای منفی رو صادر کرد شما باید خاک ترکیه رو ترک کنید و با توجه به اینکه 2 ماه بیشتر از مدت قانونی در ترکیه بودید شامل جریمه و دیپورت خواهید شد که پلیس گمرک مشخص میکنه. در رابطه با ویزای تحصیلی هم پیشنهاد میکنم اقدام نکنید چون ریجکت خواهد شد و هزینه کردن بیهودس

      1. سلام من اقامت توریستی رد خورد پنج ماه اضافه موندم بعد از پنج ماه بلیط گرفتم اومدم ایران تو فرودگاه یه برگه بهم دادن که تا شش ماه نمیتونم بیام ترکیه چون پول نداشتم جریمه رو پرداخت نکردم الان هشت ماه گذشته از اون تاریخ میخواستم بدونم الان بخوام برم جریمه رو پرداخت کنم مشکلی هست یا نه

        1. سلام هادی جان
          اگر از تایم دیپورتتون گذشته نه هیچ مشکلی نداره شما میتونید در فرودگاه های ترکیه جریمه تون به پلیس گمرک پرداخت کنید و وارد بشید

  24. سلام
    وقتتون بخیر
    مادر بزرگ من از ۳ ماه موندن قانونی در خاک ترکیه ۳ روز گذشته و بلیط گرفتیم برای برگشتشون
    برای ۳ روز هم باید جریمه پرداخت کرد؟

    1. سلام مارال جان
      این موارد به پلیس گمرک مربوط میشه و اونا تصمیم میگیرن ولی احتمالش هست بخشیده بشه یا اگر هم جریمه بشه بسیار ناچیز هست.

  25. سلام. من هفت سال پیش هوایی رفتم ترکیه با پاس قدیمیم و بعد از یک ماه قاچاخی از ترکیه خارج شدم الان بعد هفت سال برم ترکیه شامل جریمه میشم یا اخراج؟ و جریمه چقدر میتونه باشه؟ ممنونم

    1. سلام احسان جان
      مطمئنا جریمه و دیپورت خواهید شد و این بستگی به پلیس گمرک ترکیه داره. احتمال دیپورت دائمی هم وجود داره

  26. سلام وقت بخیر
    با توجه به اینکه سربازی نرفتم میخواستم برای رفتن به ترکیه وثیقه برای اجازه خروج از کشور بزارم
    هدفم عدم بازگشت به ایران هست!
    با توجه به مطلبی که خوندم تا ۹۰ روز میتونم در ترکیه بمونم و باید برگردم ایران درسته؟
    راهی نیست که من اونجا موندگار بشم؟ و یا ویزا رو هربار تمدید کنم؟
    چون اگر دیپورت بشم و به ایران برگردم دیگه اجازه خروج از کشور رو ندارم و اضافه خدمت هم میخورم

    1. سلام کارن جان
      راه های زیادی برای تمدید اقامت هست مثل اقامت تحصیلی کاری یا خرید ملک و سرمایه گذاری
      ولی پیشنهاد میکنم به جز خرید ملک هیچ کدوم رو امتحان نکنید چون متاسفانه امکان ریجکت شدن وجود داره و افراد سودجو از این قضیه اگاهن و فقط هزینه های شما سوخت میشه

        1. سلام رئوف جان
          ببینید در مرز های ترکیه پلیس گمرک مستقر هست. پلیس خب میاد پاسپورت همه مسافرین رو چک میکنه و اگر جریمه داشته باشه باید جریمه رو همونجا پرداخت کنه و گرنه برگه ای بهش داده میشه که درش مشخص شده چقدر جریمه شده و به علت عدم پرداخت جریمه تا مدت مشخصی نمیتونه به خاک ترکیه ورود کنه

    2. اصلا اصلا اصلا، هرکی گفت آشنا دارم میتونم برات اقامت بار اولی توریستی بگیرم باور نکن. کلا اقامت توریستی استانبول بسته شده و تحت هیچ شرایطی نمیدن با هیچ مدل آشنا و پارتی ای. ۷ ماه پیش با همین حرفا نفری هزار و صددلار مارو تلکه کردن و ریجکت شدیم و الکی چندماه اسیر دادگاه و اعتراض به حکم شدیم با هزار وعده ی توخالی تهشم هیچ، نه راه پس داریم نه راه پیش. پولمونم رفت و هیچکسم پاسخگو نیست. همشون صد درصد کلاهبردارن

      1. سلام هلیا جان
        توجه داشته باشید اقامت توریسی ترکیه برای ایرانیان هنوز داره اجرا میشه ولی به آسونیه گذشته نیست. این مورد رو هم توجه کنید که هر شخص یا ارگانی قبل از اینکه هزینه دریافت کنه از متقاضی باید ابتدا مدارک متقاضیارو بررسی کنه تا ببینه امکان دریافت اقامت هست یا نه که این پروسه شاید یک مقدار زمان بر باشه سپس اقدام به اخذ هزینه کنه. پس هر شخص یا ارگانی در ابتدا هزینه مشخص کرد و درخواست پرداخت کرد بدونید که احتمال کلاهبرداری زیاده

  27. سلام وقت بخیر
    من مرداد ماه سال گذشته به ترکیه اومدم
    و کیملیگ هم ندارم
    الان اگه بخوام قبل اینکه از تاریخ ورودم به ترکیه یکسال بگذره برگردم ایران و جریمه رو هم پرداخت کنم . در ایران چند ماه باید بمونم . میتونم بعد ۳ ماه موندن در ایران دوباره برگردم ترکیه یا باید ۶ ماه بمونم

  28. سلام ببخشید من سه ماه ممنوع ورود شدم الان سه ماهم تموم شده حدود ۱ ماه و نیم هم جدا از سه ماه گذشته یعنی ۴ ماه و نیم که داخل ایرانم
    الان بخوام برم مشکلی پیش نمیاد؟ میتونم دوباره سه ماه بمونم؟ ( اخه دوستمم مثل من سه ماه ممنوع ورود بود به محض تموم شدنش یعنی فردای اون تاریخ رفت ) ولی تووی فرودگاه گفتن که ۱۰ روز وقت داری اقدام کنی واسه کیملیک یعنی سه ماه ازاد نداشت. منم اونجوری میشم ؟!

      1. سلام شهرام جان
        بله امکانش هست که دفعه بعدی که مجاز به ورود به ترکیه شدید جریمه تون رو پرداخت کنید ولی امکانش هست با پرداخت نکردن جریمه مدت زمان دیپورتی شما افزایش پیدا کنه

  29. سلام خسته نباشین
    اگه کسی بیاد ترکیه و مثلا دوماه بمونه بعد برگرده ایران
    و ی هفته بعدش دوباره بیاد ترکیه
    ویزای ۳ماهش تمدید میشه؟
    یا همون ی ماهی ک مونده از اون حساب میشه؟

    1. سلام محمد جان
      خیر ویزای 3 ماهتون تمدید نمیشه و فقط 1 ماه میتونید در ترکیه بمونید. توجه داشته باشید که 6 ماه بعد از اخرین خروجتون از ترکیه ویزای 3 ماهه تمدید خواهد شد.

  30. سلام من چندین سال اقامت خانواده داشتم در استانبول، سال ۲۰۲۱ کار پدرم‌ منتقل شد به خارج از ترکیه اما من برای اقامت جدید اپلای نکردم چون سایت edevlet اقامت منو معتبر نشون میداد، الان درخواست اقامت دانشجویی منو اداره مهاجرت ریجکت کرده و گفته باید ظرف ۱۰ روز ترک کنم اما مبلغ جریمه و مدت عدم ورود به ترکیه رو اعلام نکرده، مدت عدم ورود خیلی برام مهمه چون دانشجوی سال ۳ هستم. از کجا میشه قبل از رفتن به گیت خروجی فرودگاه این زمان و مبلغ جریمه رو فهمید ؟

    1. سلام مهرداد جان
      توجه داشته باشید این موضوع رو فقط پلیس گمرک میتونه اعلام کنه و از سمت کنسولگری یا سفارت یا هر ارگان دیگه ای امکان استعلام وجود نداره و خب همونطور که اطلاع دارید اگر بیش تر از این 10 روز در خاک ترکیه بمونید جریمه و مدت زمان ممنوعیت ورودتون هم بیشتر خواهد شد.

  31. سلام
    ما حدودا دوبار اقامت توريستي گرفتيم ولي براي بار سوم كه درخواست داديم درخواست رد شد ما هم همون موقع وكيل گرفتيم و شكايت كرديم
    الان جواب شكايت هنوز نيومده
    الان موندن ما تو تركيه غيرقانوني هست يني پليس مارو بگيره ديپورت ميشيم؟

    1. سلام محمد جان
      ببینید در طول پروسه دریافت اقامت شما میتونید در خاک ترکیه بمونید ولی وقتی ریجکت شد اگر اقامتتون از مدت زمان قانونی (3 ماه از هر 6 ماه) گذشته باشید جریمه نقدی خواهید شد و همچنین تا مدت زمانی که پلیس گمرک تعیین میکنه اجازه ورود به خاک ترکیه رو نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

واتس اپ